Länge leve ordet – Bokmässan får nytt seminarieprogram

Under ett par års tid har Bokmässan haft svårt att kommunicera ut vilka de är och vad de står för. Frågeställningar om yttrandefrihet har stått i vägen för alla de seminarier och aktiviteter som Bokmässan varje år erbjuder. De ville flytta fokus mot sin verksamhet och sitt existensberättigande. Efter att vi tillsammans sett över visionen och målgrupperna påbörjade vi en uppdatering av deras viktigaste produkt för kommunikation; Seminarieprogrammet. Vårt fokus var att visa det breda utbudet på ett pedagogiskt sätt som gör det lätt för besökarna att navigera i det omfattande programmet. Samtidigt behövde vi höja kvaliteten på redaktionella texter och bilder. Resultatet blev en dynamisk och levande layout som lyfter mässans höjdpunkter på ett inspirerande och lockande sätt. Fortsatt kommer vi arbeta vidare med Bokmässans visuella identitet för att fortsätta lyfta deras vision om att vara en samhällsförbättrare genom att främja litteratur och läsning.

Bokmässan

Bokmässan är Nordens största kulturevenemang. Under fyra dagar varje år blir Bokmässan hem för hundratals författarbesök, seminarier och mängder av kringaktiviteter. Mässan startade 1985 och hade då 5 000 besökare. Sedan dess har den vuxit betydligt och mottar nu årligen runt 80 000 besök.