Ännu en träprodukt från IKEA

Ikea har sålt träprodukter i över 50 år. Den här gången ville de lansera ytterligare en, nämligen ett iste med smak av björk och tall. Produkten var även ett sätt för IKEA Food att ta sitt ansvar i frågan om överkonsumptionen av socker. Tillsammans med Kokokaka tog vi fram ett lanseringskoncept och producerade allt material för kampanjen som spreds i IKEA:s egna kanaler och syntes i alla varuhus. 

IKEA Food

IKEA Food arbetar aktivt med att utveckla sitt sortiment utifrån hållbara perspektiv. Detta gör man genom utbudet i sin restaurangkedja och genom de matprudukter som konsumenterna kan köpa på IKEA varuhusen. Eftersom IKEA finns på 54 marknader kan små insatser i produkterna få stora effekter.

More projects from the same client

En formstark och pedagogisk kampanj för att prata om socker

Vems ansvar är världens överdrivna konsumtion av socker? IKEA Food tog bort all läsk i sina dryckesautomater och ersatte den med fruktdryck med mindre socker.