En formstark och pedagogisk kampanj för att prata om socker

Socker är gott. Men för mycket socker är inte hälsosamt. Faktum är att det är ett ständigt stigande samhällsproblem över stora delar av västvärlden. 

 

Som en av världens största resturangkedjor, bestämde sig IKEA för att skapa en skillnad som skulle påverka deras besökares hälsa till det bättre och tog bort läsken från sina dryckestorn. Aoki fick i uppdrag att skapa en informationskampanj om varför. Vi skapade innehåll till IKEAs Pr-avdelning för att kunna sprida budskapet kring förändringen. Leveransen bestod av rörligt material, stillbilder och budskap i sociala kanaler.

IKEA Food

IKEA Food arbetar aktivt med att utveckla sitt sortiment utifrån hållbara perspektiv. Detta gör man genom utbudet i sin restaurangkedja och genom de matprudukter som konsumenterna kan köpa på IKEA varuhusen. Eftersom IKEA finns på 54 marknader kan små insatser i produkterna få stora effekter.

More projects from the same client

Ännu en träprodukt från IKEA

IKEA Food arbetar aktivt med att utveckla sitt sortiment utifrån ett hållbart perspektiv. I den här kampanjen hjälpte Aoki till att lansera ett iste med smak av björk och tall. Med mindre socker i.