Att skapa en ny grafisk identitet av nåt gammalt

Aoki har arbetet med Myrorna sedan 2016. Under åren har vi gjort strategiska arbeten, tagit fram en grafisk profil samt gjort ett 20-tal kampanjer. 

När Aoki påbörjade arbetet med en ny uppdaterad grafisk profil för Myrorna utgick vi från deras gamla logotyp. Men allt i dess omgivning fick ett nytt uttryck. En serie mönster och illustrationer adderades för att göra helheten mer informativ och spännande. Med insikten om att unga människor inte vet vad Myrornas pengar går till, skapade vi en kampanj där vi på ett pedagogiskt sätt berättar om syftet med Myrornas verksamhet.

 

Myrorna

Myrorna är en second hand kedja som i över 120 år sålt kläder och prylar till förmån för människor som har det svårt. Genom att få fler människor att handla cirkulärt bidrar deras arbete till ett hållbart samhälle.

More projects from the same client

Höstens MUST HAVES

När du handlar höstens viktigaste plagg på Myrorna går all vinst till de som inte har det man måste ha. Till exempel mat, kläder och någonstans att sova. På så sätt handlar du hundra procent hållbart mode. 

Joy säljer en hållbar livsstil

Kampanjen som uppmuntrar till att skänka kläder och prylar till förmån för Myrornas sociala arbete.

Parham får oss att handla hållbart

Myrornas höstkampanj hade fokus på hållbar inredning. Tillsammans med hiphopartisten Parham inredde vi hans studio.