Uppdaterat uttryck för nostalgiskt varumärke

Perstorp Ättika är ett anrikt varumärke med ett visuellt uttryck som har mycket hög igenkänning. Aoki fick i uppdrag att justera förpackningen varsamt och ta fram ett kommunikativt koncept för att berätta mer om denna mångsidiga och miljövänliga produkt. Detta utan att tappa den ursprungliga estetiken eller förankringen i historien. Inspirerade av de fina ornamenten på etiketten tog vi fram en serie handtecknade illustrationer, moderna recept och inspiration till nya användningsområden. Genom att ta fasta på kunskap och tradition kunde vi göra en samtida berättelse om det historiska varumärket. 

Perstorp AB

Perstorps Ättika har funnits i svenska hushåll sedan sent 1800-tal. Förutom att använda det till matlagning har man använt det till skurmedel, tvättmedel och för att bekämpa ogräs. Perstorp Ättika ägs idag av Kavli Ab men tillverkningen är fortfarande kvar i just Perstorp i Skåne. Perstorp AB tillverkade även den berömda Perstorpplattan.