Joy säljer en hållbar livsstil

För ett få konsumenten att handla cirkulärt måste Myrorna inspirera till köp men också till att få människor att skänka sina kläder och prylar som de inte längre använder. En haul är ett uttryck för en video, där en person berättat om sina köp. Tillsammans med artisten Joy gjorde vi en "rehaul" där Joy berättar om vad hon lämnar till Myrorna. Kampanjen skapades för butik, sociala kanaler och sågs i flera blogsamarbeten. Vi skapade även en digital auktion där vi auktionerade ut kläderna Joy bar i kampanjen.

Myrorna

Myrorna är en second hand kedja som i över 120 år sålt kläder och prylar till förmån för människor som har det svårt. Genom att få fler människor att handla cirkulärt bidrar deras arbete till ett hållbart samhälle.

More projects from the same client

Höstens MUST HAVES

När du handlar höstens viktigaste plagg på Myrorna går all vinst till de som inte har det man måste ha. Till exempel mat, kläder och någonstans att sova. På så sätt handlar du hundra procent hållbart mode. 

Att skapa en ny grafisk identitet av nåt gammalt

Genom inspiration och information arbetar vi för att förändra konsumenters beteende. Från att köpa nytt till att handla mer återanvänt. Genom att handla på Myrorna hjälper vi människor som har det svårt samtidigt som vi gör miljön en tjänst.

Parham får oss att handla hållbart

Myrornas höstkampanj hade fokus på hållbar inredning. Tillsammans med hiphopartisten Parham inredde vi hans studio.